marți, 18 decembrie 2012

(12) Sapte greseli care fac dintr-o firma stradala un esec costisitor

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
*      De aici aveti acces spre TREI BLOGURI  si UN WEB SITE "ROSCA'S"                            
*                 3) Restaurari rame antice       (specializat)                                                    
*                 4) ROSCAS     (web site-ul oficial al firmei ROSCAS SRL)                        
*                 5) pe manseta din dreapta paginii puteti gasi linkuri spre postari mai vechi                                                                                                                   
*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  * 


 
Iata in continuare o lista cu 7 greseli responsabile pentru esecul oricarei firme stradale. Celor interesati de cazul concret al firmelor rustice le recomandam sa citeasca articolele intitulate Placi si Firme Rustice, respectiv Firmele americane de tip "Lake House".

1) Firma a fost incredintata spre executie unor amatori.

O firma trebuie sa fie remarcata si descifrata de la mare distanta, din mersul masinii sau (mai rar) din traficul pietonal. O firma buna are pe vino'ncoace, este usor de memorat si de recunoscut. Daca ati incredintat executia firmei dvs unui tamplar, unui cioplitor, unui artist sau, si mai rau, unei rude binevoitoare aveti sanse mari sa bifati prima mare gresala.
Oarecum derivand din aceasta prima gresala decurg si urmatoarele.

2) Firma este prea marunta.
Asta inseamna ca nu poate fi zarita si descifrata decat din apropiere. O firma marunta se adreseaza strict traficului pietonal. Daca va asteptati ca ea sa fie remarcata si descifrata din mersul masinii veti fi dezamagit. Economia de bani care are drept rezultat reducerea dimensiunii firmei este o falsa economie.

3) Literele firmei sunt prea mici si prost spatiate in interiorul cuvintelor.
Pentru a fi citibila de la o cat mai mare distanta o firma trebuie sa contina cat mai putine cuvinte iar literele lor trebuie sa aiba o marime precis determinata si un spatiu suficient de larg intre ele. Exista formule precise care determina marimea literelor in functie de distanta de la care se doreste a fi percepute cu claritate. Firmele marunte, cu texte bogate sunt presestinate esecului.

4) Scrisul este curbat, distorsionat, fantezist si cu caractere neobisnuite.
Oricat de atragatoare ar parea scrisurile arhaic romanesc, vechi german si vechi englezesc, ele trebuie evitate caci toate aceste trei fonturi sunt neobisnuite celor mai multi romani si chiar si celor mai multi dintre turistii care ne viziteaza tara.  Daca ati avut neinspiratia sa alegeti un asemenea scris si l-ati mai si curbat sau distorsionat, sarcina descifrarii firmei devine cu atat mai dificila.

5) Scrisul unei firme se apropie prea mult de marginile acesteia.
Este un fapt  elementar de publicitate stradala ca ochiul tinde sa fie derutat si incapabil sa discearna acele cuvinte care nu au in jurul lor suficient spatiu negativ. Daca la cuvintele numeroase, prost spatiate si distorsionate adaugam inghesuirea acestora pana in marginile panoului, avem 80% din reteta unei firme ineficiente.

6) Firma pacatuieste prin aplatizare si lispsa de contrast.
Contrastului este acea calitate a imaginii care ajuta ochiul sa perceapa distantele, marimile, formele si textura obiectelor. In signalistica (firme si indicatoare) un bun contrast se realizeaza prin alegerea culorilor si prin umbre. Daca rolul alegerii culorilor in realizarea contrastului apare destul de evident, rolul umbrei este putin limpede. Sa luam un exemplu. Cand privim luna ea ne pare uneori patata difuz iar alteori ne apare ca avand o suprafata framantata si aspra. Atunci cand lumina cade direct pe suprafata ei dispar umbrele  si nu mai distingem decat culorile diferite ale solului lunar. Cand insa soarele o lumineaza piezis, umbrele care se formeaza ne ajuta sa citim cu mare acuratete suprafata lunara. La fel stau lucrturile si in cazul firmelor. Literele ridicate sau adancite si suprafetele texturate sunt vitale unei firme izbutite. In lipsa lor mesajul firmei se intemeiaza strict pe culori care mai sunt si perisabile.

7) Firma este lasata neluminata sau este prost luminata pe durata noptii.
O firma luminoasa este o firma plata pe durata noptii. Culorile si volumele ei dispar in noapte si sunt inlocuite prin contururi luminoase. Dimpotriva, o firma clasica avand culori, volume si texturi poate fi luminata din exterior si din unghiuri care o pun in evidenta intr-un chip fermecator si incomparabil. A lasa o firma neluminata sau pe seama iluminatului stradal este aproape intotdeauna o gresala imensa. Firmele aurite sunt singura exceptie partiala de la aceasta regula.

Acum aveti suficiente criterii valide de masurare a eficientei firmelor stradale, in general, si a propriei dvs. firme, in particular. Daca doriti sa aflati mai multe despre firmele publicitare si realizarea lor va recomand sa incepeti prin a cititi articolul Firme Publicitare cu Staif.

---------------------------------------------------------------------------
ROSCA'S SRL, unica manufactura de rame de calitate muzeala din Romania, are capacitatea de a ataca orice lucrare de constructie, restaurare sau reproducere in domeniul ramelor si in cel al firmelor traditionale.    www.roscas.ro
---------------------------------------------------------------------------

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu